NOVINKY 2008

Archiv novinek z roku 2008.

28.11. 2008

Nové fotky: Annapurna 2008
Ve fotogalerii si můžete prohlédnout výběr nejlepších fotek z expedice Annapurna 2008. Jejich autory jsou Petr Mašek, Dodo Kopold, Zdeněk Svozil a samozřejmě Martin Minařík. »

| Autor zprávy: Karel Zelený | ČR

Annapurna 2009

25.11. 2008

S Dodem se hned na jaře vracíme pod Annapurnu, tentokrát zkusíme štěstí z opačné strany - od jihu. Fotky z podzimní expedice budou velmi brzy. Přátele zvu na přednášku "V údolí Kali Gandaki" o letošních dvou expedicích - v rámci Horování v Mohelnici a v Šumperku během nadcházejícího víkendu. »

28.10. 2008

Káthmándú
Káthmándú: Za pár hodin expedice definitivně končí u Toma a Jerryho při příležitosti plánování další. Miss Hawley se ráno ptala, kdy zase přijedeme. Dobří holubi se vracejí. »

27.10. 2008

Pozdrav z Pokhary
Pozdrav z Pokhary po celodenní jízdě údolím Kali Gandaki. Letadla dnes kvůli počasí nelétala. »

26.10. 2008

Starý Dobrý Den
Jsme v hospodě na konci cesty, jmenuje se to tu Starý dobrý den - studené pivo a kyslíkové lázně, pod 3 km a okolo lány voňavého konopí. »

24.10. 2008

Těžké rozhodnutí.
Udělali jsme těžké rozhodnutí. Ráno balíme a odcházíme, expedice je u konce. Přišly další předpovědi, všechny špatné. »

24.10. 2008

Nosiči
Nosiči přinesli whiski a pivo a stoletá sra*ka rychle ustupuje. Zítra se asi půjdeme podívat pod nástup do ledopádu. »

22.10. 2008

Jak pejsek s kočičkou vařili dort.
Včera jsme něco snědli a není nám moc dobře, tak jen tak poleháváme.... Máme horečku, ale už se to snad zlepšuje, křeče už ustoupily. »

21.10. 2008

Mytí, sušení ...
Tady pokračuje GP Annapurna. Jinak mytí, sušení, dopolední návštěva tří Amíků - moc nám asi nepomůžou, nedošli ani do C1, prý je tam odtrh. Na kopci dnes mimořádně větrno. »

20.10. 2008

Zpátky v BC
Martin ve 20 hod SELČ volal z BC, všichni v pořádku zpátky. "Dobrodružství do poslední minuty." Otočili to až v 7.500 m, vítr, sněžení. Jsou perfektně aklimatizovaní. Nejméně do středy odpočinek, dál se uvidí. »

| Autor zprávy: MP | ČR

19.10. 2008

Otočili jsme to
Otočili jsme to a sestupujeme. V noci ještě zoufalý pokus. Jsme na půl cesty od Temby. Expedice ještě nekončí, dáme pár dní odpočinek a uvidíme co dál. »

18.10. 2008

Chtěli bychom vyrazit / Počasí se pokazilo
Vzali jsme to nejnutnější, máme jeden stan v 7.400. Vítr se dal snést, ale začalo sněžit. Chtěli bychom vyrazit o půlnoci ... / Počasí se úplně pokazilo, v noci nikam nejdeme. »

17.10. 2008

Poslední dva séraky
6.930 metrů. Nad námi poslední dva séraky. Dnes fičí. »

16.10. 2008

O 300 metrů výš
Posunuli jsme se o 300 metrů výš, stále za větrem, ale na hřebeni to protahuje. Pořád těžké lezení, ještě několik bariér séraků nad námi. »

15.10. 2008

Po 12 hodinách C2
Dnes to bylo 12 hodin. Máme C2, 6.000 m. Těžké nejistitelné lezení. Přežili jsme několik bariér séraků, ještě je jich několik před námi. »

14.10. 2008

Máme C1
Máme C1, 5.200 m. Horko, kyslíkové lázně. Další dva dny nesmí sněžit, před větrem nás chrání Dhaula, Fang a Nilgiri. »

12.10. 2008

Neděle v BC
Dolů to jde podstatně rychleji. Už čekáme, až Temba vykouzlí dobrý nedělní oběd. Stěna zblízka nevypadá tak hrozně jako z dálky... »

11.10. 2008

Ledopád
Počasí je pěkné, stabilní. Jdeme najít cestu ledopádem pod stěnou... »

10.10. 2008

Nádherný den
Vše je eremy, trekaři ráno odešli. Náderný den. Sušíme, plánujeme strategii. »

9.10. 2008

Šachová Grand Prix Annapurna
Dneska puja a výlet do francouzského BC. Pomalu začínají šachové turnaje o Grand prix Annapurna. Počasí je mizerné. »

8.10. 2008

Po třech dnech těžkého pochodu
Včera problém se satelitem, nešly telefony. Po třech dnech těžkého pochodu jsme na začátku cesty pod NW Face, 3.900 m. »

6.10. 2008

Pršelo a prší
Pršelo celé odpoledne, noc a teď taky prší. Jsme ale přece ještě mladí kluci, tak postupujeme. Jsme už za sedlem. »

5.10. 2008

Takých míst už není mnoho
Dhaula za námi, Annapurna nad námi, hluboko v nepálské džungli, kde to vypadá jako by tu naposledy někdo prošel hodně dávno... »

4.10. 2008

Kluci jsou tady!
Kluci (pozn. Dodo Kopold a Petr Mašek) jsou už tady v Jomosomu! Odpoledne vyrážíme společně, všichni už se základní aklimatizací... »

3.10. 2008

Tilicho Lake
Jsme v Jomosomu u Kali Gandaki. Okolí Tilicho Lake je neskutečně nádherné místo. Dneska bude večírek,.... »

2.10. 2008

Nad Dhaulou se čerti žení
Nad Dhaulagiri se čerti žení. Přešli jsme sedlo.
/ Právě nastává jeden z nejkrásnějších večerů, které jsem v Himálaji zažil... »

1.10. 2008

Jsme u rybníka
Jsme u rybníka, počasí dobré, ještě potřebujeme pěkně zítra, abychom se dostali přes Mesokanto pass. Pak už to půjde i ve sračkách. »

30.9. 2008

Dnes zůstáváme pod jezerem
Dnes zůstáváme pod jezerem. V noci hrozně pršelo, takže příchod do Jomos až v pátek. Oblačnost už ustupuje... »

27.9. 2008

Fór o trpaslíkovi neměl úspěch
Skoro žádné mraky nejsou, fotím ostošest. Fór o trpaslíkovi neměl úspěch, včera se skoro všichni posrali, dnes už eremy 4.600 m ... »

26.9. 2008

Net je všude
Ještě i v Muknitatu jsem našel net. Čím výš tím dražší. Všechno jde ok, dneska odpočíváme, zítra pokračujeme... »

25.9. 2008

Začátek jak má být
Sedíme v Muktinatu, válíme jačí stejky, k tomu Everest Beer. Výhled na Dhaulagiri nejde popsat ani s ničím srovnat... »

7.9. 2008

Annapurna 2008, plán expedice
Na Annapurnu nakonec odjíždíme ve třech. Dodo Kopold, Petr Mašek ( Miska) a já. Chceme lézt cestu v severzápadní stěně, které se říká " Gabarrow Spur".

22.5. 2008

Dodo Kopold, příští spolulezec
Dneska odlétá do Pákistánu slovenský horolezec Dodo Kopold. Bude se snažit o výstup několika hor v pohoří Karakorám. Po jeho návratu... doufám, že šťastném... bychom spolu chtěli vyrazit do Nepálu... »

| Autor zprávy a snímku: Martin Minařík | ČR

5.5. 2008

Gratulace Kinze Baranowské:
Podle zpráv z Káthmándú čeká Kinga Baranowská v základním táboře pod Dhaulagiri na vrtulník, protože při výstupu silně omrzla... »

1.5. 2008

Expedice Dhaulagiri 2008 obrazem:
Krátce po úspěšném ukončení expedice Dhaulagiri jsou tu vybrané nejlepší Martinovy snímky dokumentující více než výstižně průběh celé akce. »

| Autor zprávy: správce stránek | čb

27.4. 2008

Zápisky z Káthmándú:
Jsem v Káthmándú, něco málo víc než 3 dny poté, co jsem se rozloučil s Dhaulagiri. Posílám pár postřehů pro čtenáře. »

| Autor zprávy: Martin | Káthmándú

26.4. 2008

Marpha. Kyslíkové lázně:
Marpha. Kyslíkové lázně, 2.700 metrů, kytky a stromy, vůně městečka, stařičká Tibeťanka a čistá postel. Sundal jsem čepici, co jsem ji měl na hlavě na kopci. Jsem šťastný. »

| Autor zprávy: Martin | cestou z BC zpět

24.4. 2008

Vrchol Dhaulagiri, 23.4. ve 20:00:
Před několika okamžiky (23 hod.) se Martin vrátil do BC a satelitním telefonem oznámil radostnou zprávu: Na vrchol Dhaulagiri vystoupil včera, 23.4. ve 20 hodin místního času po dlouhém, náročném výstupu. »

| Autor zprávy: správce stránek | podle MP

18.4. 2008

Nastupuju 19.4.:
Nastupuju 19.4. Pokus o vršek, pokud bude vše ok, 23.4. Až do 25.4. (jsem) bez spojení. Držte mi palce. Dík. »

| Autor zprávy: Martin | Dhaulagiri BC

15.4. 2008

Nekonečné čekání:
Martin čeká na vrcholový výstup, rozhodne se podle aktuální předpovědi počasí, od které se vše odvíjí. "Poslední hodiny před bitvou jsou ty nejdelší...", píše v sms. »

| Autor zprávy: správce stránek | dle dobře inf. zdoje | ČB

13.4. 2008

Doplňuji tekutiny:
Doplňuji tekutiny a věnuji se s Tembou velkým projektům, jako například aby tající ledovec správně tekl okolo stanu atd. »

| Autor zprávy: Martin Minařík | Dhaulagiri BC

12.4. 2008

Aklimatizace je hotová:
Jsem u Temby a futruju. Včera noc v 7.000 m, takže aklimatizace je hotová. Na kopci není signál, Dhaula svou výškou a šířkou spolehlivě blokuje. »

| Autor zprávy: Martin Minařík | Dhaulagiri BC

10.4. 2008

Petra a Petra - Krátká zpráva o treku:
My dvě Petry jsme se vrátily z trekové části Martinovy výpravy na Dhaulagiri 2.4. Bylo to bezvadný, počasí nám fakt přálo, dopoledne bylo každý den slunce, odpoledne se už nějaké mraky sebraly. »

| Autor zprávy: Petra Česelská | Praha

9.4. 2008

Sibiřští tygři se sněžným levhartem (6.000 m):
Jsme asi hoďku a půl pod našim bivakem, 6.000 metrů. Španělé se na nás vykašlali, šlapeme s Rusama stopu sami. Ja jsem vyrazil ve 2 sám, oni 3 hodiny po mně. Ráno zima, teď vedro. »

| Autor zprávy: Martin | Dhaulagiri C 1

8.4. 2008

První snímky z expedice:
Trekařky Petry se v pořádku vrátily a přivezly s sebou první snímky ze základního tábora pod Dhaulagiri. Postupně můžete sledovat galerii »

| Autor zprávy: správce stránek | ČB

7.4. 2008

Rusové jsou na cestě:
Rusové jsou na cestě. Zítra bychom měli vyrazit do C1. Je jasno a kolem slunka už není ten zatracený kruh. »

6.4. 2008

Dhaulagiri znamená Bílá hora:
Sněží. Problém je prošlapat chodník ke kadibudce. Dhaulagiri znamená bílá hora. A pivo a čerstvé kuřecí, co nesou nosiči českopolské expedice, je v nedohlednu... »

4.4. 2008

Pekelný ruský stroj:
Pekelný ruský stroj s vrtulí přistál, vysadil sedm statečných španělsky mluvících a odletěl. Chudák ten, co za tuto srandu dostane účet. Jinak další krásný den. »

3.4. 2008

Stopu budeme šlapat sami:
Od rána frontové mraky, okolo slunka velká kruhová duha. Teď už se natahují těžké mraky. Takhle se sem nikdo kromě Rusů do pondělí nedostane a my budem šlapat stopu sami. Sedla budou v řiti. »

2.4. 2008

Taje a fouká, laviny musí popadat:
Do rána dalších 30 cm sněhu, ale teď je vedro, tak to rychle taje. Nad 7.000 m fouká. Aspoň další dva dny jako teď, laviny musí napřed popadat. Odpoledne bude sněžit, ale ne silně. »

1.4. 2008

Sněží a sněží:
Sněží a sněží. Včera do 6.000 m jen po kolena, dnes zpátky k Tembovi (do BC) po pás. Zvažuji trečíček do Mustangu. V BC zatím 40 cm, v sedle metr. Šli jsme to dva dny. »

29.3. 2008

Kein Stres:
Jasně, kein Stres, osmitisícovka je přece maraton v čekání na počasí. Vyleze ten, komu vydrží nervy a zásoby kořalky. »

28.3. 2008

Maraton v čekání na počasí:
Tak jsme se dnes dostali jen do 5 km, pak nás počasí vyhnalo zpátky k Tembovi (šerpa a kuchař v BC). Začíná věčný maraton v čekání na počasí. »

27.3. 2008

Whisky ubývá rychleji, než sněhu na kopci:
Whisky ubývá rychleji, než sněhu na kopci. Ještě že ráno jdeme do sedla a Valerij a Nikolaj jsou výborní společníci. A naši kuchaři se předhánějí ve specialitách. »

26.3. 2008

Odpočinek a aklimatizace:
Tak v BC je společnost, dva Rusové. Přišli se aklimatizovat, jdou do západní stěny. Škoda, že ne do severní, sám se do ní můžu jen dívat, to není výstup pro jednoho ... »

25.3. 2008

Hidden Valley:
Jsme v Hidden Valley. Zítra vyprovodíme trekařky do sedla a já trochu poběhám v 6000 metrech, aby bylo aklimatizaci učiněno zadost. »

| Autor zprávy: Martin

24.3. 2008

Velikonoční pondělí pod Dhaulagiri:
Krásné velikonoční pondělí. Puja pomlázka lyžařskou hůlkou. Je teplo, dopoledne se dá sedět ve stanu bez péřovky. »

22.3. 2008

Base camp. 4.600 m:
Martin dnes dorazil do Base campu (4.600 m) pod severní stěnou Dhaulagiri a na zítřek plánuje potřebný a nutný odpočinek. »

| Autor zprávy: MP

20.3. 2008

Cesta do BC, 3.600 m:
Martin a spol. jsou dnes ve 3.600 metrech. Pokud vše půjde podle plánu jako doposud, měl by dorazit do základního tábora už pozítří (22.3. 2008). »

| Autor zprávy: správce stránek

11.3. 2008

Odlet Dhaulagiri 2008:
Dnes Martin odlétá na Expedici Dhaulagiri 2008. Nepálský vrchol Dhaulagiri je se svou výškou 8.167 m sedmou nejvyšší horou světa. »

| Autor zprávy: správce stránek

Dhaulagiri

14.1. 2008

Expedice Dhaulagiri 2008:
Expedice Dhaulagiri 2008 se blíží. Odlet: 11.3. 2008. Nepálský vrchol Dhaulagiri je se svou výškou 8.167 m sedmou nejvyšší horou světa.

| Autor fotografie: Josef Morávek

( nahoru nahoru)     Archiv: (Novinky 2007)     (Novinky 2006)