NOVINKY

Co je nového, co se právě děje, stalo nebo chystá.

Martin Minařík

22.4. 2011

K horám své oči obracím
Dne 24. dubna 2011, v neděli velikonoční, uplynou právě dva roky, kdy jsme ztratili Martina. V bazilice Nanebevzetí P. Marie ve Velehradě za něj bude od 10 hodin sloužena mše... »

| Autor zprávy: Rodina a přátelé

Pouť za M. Minaříkem, Annapurna 10/2010

30.12. 2010

Pouť za M. Minaříkem, Annapurna X/2010
Letos 26.9. jsme se vydali s pamětním křížem Martina Minaříka na pouť pod Annapurnu, kde jsme ho nad Manangem, v těsné blízkosti budhistické gompy připevnili do skalní stěny... »

| Autor zprávy: Jiří Rohel | ČR

Odlévání památníku pro Martina v Tupesích

6.10. 2010

"Hroby nemají zůstat neoznačeny..."
napsal Martin v květnu 2007 po druhé expedici na Lhotse... Minulý týden přilétla skupina dvanácti Martinových přátel do Nepálu. V oblasti Manangu umístí pod Annapurnami památník, dílo akademického sochaře pana Otmara Olivy. »

| Autor zprávy: Jaroslav Minařík | Blatnička

Tilicho Lake - photo courtesy of deReuters (copyright 2009-) use with permission only

5.4. 2010

Příběhy a obrázky z Martinova života
Brzy to bude rok, co nás Martin opustil. Anička a Davídek mluvili naposledy se svým tatínkem 10. dubna 2009. Odcházel právě vstříc svému poslednímu a konečnému himálajskému dobrodružství. »

| Autor zprávy: SLM

Švýcárna, 27.10. 2009

27.10. 2009

Mé srdce je v horách
Zvonička na Švýcárně je symbolickým památníkem těm, kteří navždy spočinuli v horách. V úterý 27. října nás její zvon svolal ke mši za Martina. »

Odlévání

24.9. 2009

Upřesnění.
Rozloučení s Martinem u chaty Švýcárna v Jeseníkách (viz předchozí zpráva) dne 27. října začne v 11 hodin mší. Poté bude na zvoničce umístěna pamětní deska... »

5.9. 2009

Sdělení pro Martinovy přátele a známé.
Odhalení Martinovy pamětní desky, a u této příležitosti poslední rozloučení s Martinem se bude konat v úterý dne 27. října 2009 u chaty Na Švýcárně v Jeseníkách.... »

6.8. 2009

Jak to všechno bylo...
Neděle 19. dubna 22.30 hod. - volá Martin z posledního výškového tábora. Oznamuje nám že kolem čtvrté odpoledne za nádherné viditelnosti ... »

14.7. 2009

Budeš nám chybět.
„Nebyl čas na otázky ani lítost. Díval jsem se smrti do očí a snažně ji přemlouval ze všech sil. A pak jsem náhle spatřil lidský život..." »

| Autor zprávy: Shelly Minarik

2.5. 2009

Sedmidení pátrání ukončeno.
Sedmidenní pátrání týmu Šerpů v oblasti ledovce bylo ukončeno; kvůli již malé naději na nalezení Martina a značnému zhoršení počasí,... »

| Autor zprávy: Jaroslav Minařík | ČR

28.4. 2009

Sdělení rodiny Martina Minaříka z rána 28.4. 2009.
Poté, kdy jsme přestali mít informace o Martinovi a poslední zpráva z úterý byla velmi znepokojivá, spojili jsme se s panem Tendym Sherpou... »

| Autor zprávy: Jaroslav Minařík | ČR

20.4. 2009

Pomalu dolů.
Pomalu se posunujeme dolů, sílu prošlapávat stopu má jen Eli. Strmé srázy odjišťujeme, tak jsme slezli celý Rock Noir. Jde to velmi pomalu. »

19.4. 2009

Před hodinou jsme se vrátili z kopce.
Omlouvám se všem, že neodepisuju na sms. Před hodinou jsem se vrátili z kopce. Zítra bude víc info, v 7 km máme nové baterky. »

19.4. 2009

Úspěch: Conversation télephonique.
Conversation téléphonique du sommet "Est": Réussite du sommet Annapurna "Est" (vent violent), redescente au bivouac !!!

| Autor zprávy: Elisabeth Revol | Nepál

18.4. 2009

Zítra se pokusíme o výstup.
Po týdnech vymýšlení strategií a pokusů v jižní stěně jsme s Eli zabalili těžké rance a oklikou se dostali na východní hřeben... »

16.4. 2009

Vítr rozhodne.
Trčíme v nepříjemném počasí asi 200m pod hřebenem Annapuren. Vítr rozhodne, jestli půjdeme do hřebene na západ na Annapurnu... »

15.4. 2009

V 6.700 m.
Výškoměr mi ukazuje 6 700m. Celý den krásně a horko. Odpoledne poryvy. Tlak se zatím drží, uvidíme ráno. »

14.4. 2009

Pátý den na cestě.
Pátý den na cestě, z toho 3 dny komplikovaného lezení, ale už snad v dobrém. Roc Noir a sedmikilometrový hřeben Annapurny na dohled. Pouhých dalších 5 dní plynu a jídla dost. »

13.4. 2009

Máme bezpečný kemp.
Jídla a plynu máme dost. Dneska jen 100 metrů, ale máme bezpečný camp. Velkých séraků, pod kterýma lze přežít sv. válku, je dost. »

8.4. 2009

Sněží.
Sněží, za dvě hodiny 20 centimetrů. »

7.4. 2009

Hora z jiného světa.
Jsme dole u Temby. Přežili jsme sestup, zítra rozhodneme co dál. Annapurna je hora z jiného světa. »

5.4. 2009

Sedélko v 6.000 metrech.
Po dvou dnech jsme dorazili do sedélka 6 km vysoko. Příjemně se dá lézt od svítání 3 hodiny, pak začíná pálit slunce, před kterým se nedá schovat. Jsme ok. »

1.4. 2009

Nedobytná pevnost Annapurna?
Jsme zpátky v BC. Dostali jsme se pod nástup do polské cesty 5 500m. Tímto jsme pokusy o nalezení cesty do Roc Noir vyčerpali. Další povede pod pilíř Chrise Bonningtona... »

27.3. 2009

Metr nového sněhu
Máme před sebou další neplánovaný odpočinek. Metr nového sněhu, který za 24 hodin napadl, prostě nejde žádným kouzlem odstranit. Museli jsme dolu a i to s obtížemi. »

23.3. 2009

Aklimatizační procházka
Máme za sebou první třídenní aklimatizační procházku pod jižní stěnu. Teď pár dní odpočinek a příprava na další výlet - snad už na východní hřeben. »

19.3. 2009

Slavíme Josefa v BC
Trochu sněží, ale BC už máme. Vyšlo to jako loni na Dhaulagiri. Slavíme Josefa. »

18.3. 2009

Podmínky výborné: Jsme tu včas
4.000 m v nejvýše položené hospodě pod jižní stěnou. Dvě hodiny do našeho BC, krásné počasí, vše ok. BC bude na trávě, málo sněhu ve stěně, zatím podmínky výborné: Jsme tu včas. »

Den pro Tibet

10.3. 2009

10.3.09 - Den Nezávislosti Tibetu. 50.výročí povstání a odchodu Dalajlámy do exilu v indické Dharamsale Na snímcích tibetská vlajka, Obecní úřad Blatnička . »

| Autor zprávy: Martin Minařík | ČR

8.3. 2009

Zima za námi, Annapurna před námi
Zima plná společenských akcí a dobrého sněhu je za námi. Dodo Kopold odlétá 10.3. 09 a já o dva dny později. Jaro bychom chtěli přivítat v základním táboře v "Annapurna Sanctuary"......pod jižní stěnou Annapurny. »

| Autor zprávy: Martin Minařík | ČR

5.2. 2009

Obrázky a příběhy z velkých hor
Dodo Kopold, Petr Mašek a Martin Minařík účastníci himálájských expedic na Nanga Parbat, Manaslu, Kangchenjungu, Broad Peak, Shisha Pangu, Cho Oju, K2, Dhaulagiri, Lhotse, Annapurnu... Vás zvou na setkání horolezců a s horolezci spojené s vyprávěním a promítáním. Blatnička 7. března 2009 v 17 hodin v Kulturním domě. příjezdová mapka | pozvánka »

| Autor zprávy: Martin Minařík | Kanada

( nahoru nahoru)    Archiv: (Novinky 2008)    (Novinky 2007)    (Novinky 2006)