Generální sponzor:
Going higher - High Point
 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 nejnovější »

ANNAPURNA 2008

Novinky z expedice
Dodo Kopold & Martin Minařík & Petr Mašek, Annapurna 2008

Tom a Jerry.
28.10. 2008

Káthmándú: Za pár hodin expedice definitivně končí u Toma a Jerryho při příležitosti plánování další. Miss Hawley se ráno ptala, kdy zase přijedeme. Dobří holubi se vracejí.

Pozdrav z Pokhary.
27.10. 2008

Pozdrav z Pokhary po celodenní jízdě údolím Kali Gandaki. Letadla dnes kvůli počasí nelétala.

Starý Dobrý Den.
26.10. 2008

Jsme v hospodě na konci cesty, jmenuje se to tu Starý dobrý den - studené pivo a kyslíkové lázně, pod 3 km a okolo lány voňavého konopí.

Těžké rozhodnutí.
24.10. 2008

Udělali jsme těžké rozhodnutí. Ráno balíme a odcházíme, expedice je u konce. Přišly další předpovědi, všechny špatné. [16:32 SELČ]

Nosiči
24.10. 2008

Nosiči přinesli whiski a pivo a stoletá sra*ka rychle ustupuje. Zítra se asi půjdeme podívat pod nástup do ledopádu. [11:58 SELČ]

nahoru | Martin Minařík | Nepál

Jak pejsek s kočičkou vařili dort.
22.10. 2008

Včera jsme něco snědli a není nám moc dobře, tak jen tak poleháváme.... Máme horečku, ale už se to snad zlepšuje, křeče už ustoupily.

Mytí, sušení...
21.10. 2008

Tady pokračuje GP Annapurna. Jinak mytí, sušení, dopolední návštěva tří Amíků - moc nám asi nepomůžou, nedošli ani do C1, prý je tam odtrh. Na kopci dnes mimořádně větrno. [12:55 SELČ]

Zpátky v BC.
20.10. 2008

Martin ve 20 hod SELČ volal z BC, všichni v pořádku zpátky. "Dobrodružství do poslední minuty." Otočili to až v 7.500 m, vítr, sněžení. Jsou perfektně aklimatizovaní. Nejméně do středy odpočinek, dál se uvidí. [20:45 SELČ]

nahoru | MP | ČR

BC na dostřel.
20.10. 2008

Jsme na dostřel z BC, ještě na ledovci, ale už v dobrém, unavení strašně, já jsem včera už přestával vidět. Byli jsme tam dlouho! [13:56 SELČ]

Otočili jsme to.
19.10. 2008

Otočili jsme to a sestupujeme. V noci ještě zoufalý pokus. Jsme na půl cesty od Temby. Expedice ještě nekončí, dáme pár dní odpočinek a uvidíme co dál. [10:28 SELČ]

nahoru | Martin Minařík | Nepál

Počasí se úplně pokazilo.
18.10. 2008

Počasí se úplně pokazilo, v noci nikam nejdeme. [14:50 SELČ]

nahoru | Martin Minařík | Nepál

Chtěli bychom vyrazit o půlnoci.
18.10. 2008

Vzali jsme to nejnutnější, máme jeden stan v 7.400. Vítr se dal snést, ale začalo sněžit. Chtěli bychom vyrazit o půlnoci. [11:21 SELČ]

Poslední dva séraky.
17.10. 2008

6.930 metrů. Nad námi poslední dva séraky. Dnes fičí. [13:02 SELČ]

O 300 metrů výš.
16.10. 2008

Posunuli jsme se o 300 metrů výš, stále za větrem, ale na hřebeni to protahuje. Pořád těžké lezení, ještě několik bariér séraků nad námi. [12:11 SELČ]

Po 12 hodinách C2.
15.10. 2008

Dnes to bylo 12 hodin. Máme C2, 6.000 m. Těžké nejistitelné lezení. Přežili jsme několik bariér séraků, ještě je jich několik před námi. [16:33 SELČ]

Máme C1.
14.10. 2008

Máme C1, 5.200 m. Horko, kyslíkové lázně. Další dva dny nesmí sněžit, před větrem nás chrání Dhaula, Fang a Nilgiri. [10:20 SELČ]

Neděle v BC.
12.10. 2008

Dolů to jde podstatně rychleji. Už čekáme, až Temba vykouzlí dobrý nedělní oběd. Stěna zblízka nevypadá tak hrozně jako z dálky. Zítra odpočinek, pak do toho vlezem. [9:09 SELČ]
My jsme si dali po dobrém obědě kávičku a v kraťasech a bez trička se povalujeme v BC. Jediná nevýhoda té stěny je, že tam svítí slunko až po desáté - studená rána. [10:07 SELČ]

Ledopád.
11.10. 2008

Počasí je pěkné, stabilní. Jdeme najít cestu ledopádem pod stěnou. [5:30 SELČ]
Jsme asi hodinu pod stěnou, ledovec celkem pouštěl, ale je to daleko, téměř 1 km výš, než BC. [13:05 SELČ]

Nádherný den.
10.10. 2008

Vše je eremy, trekaři ráno odešli. Náderný den. Sušíme, plánujeme strategii.

Šachová Grand prix Annapurna
9.10. 2008

Dneska puja a výlet do francouzského BC. Pomalu začínají šachové turnaje o Grand prix Annapurna. Počasí je mizerné.

nahoru | Martin Minařík | Nepál

Po třech dnech těžkého pochodu
8.10. 2008

Včera problém se satelitem, nešly telefony. Po třech dnech těžkého pochodu jsme na začátku cesty pod NW Face, 3.900 m.

Pršelo a prší
6.10. 2008

Pršelo celé odpoledne, noc a teď taky prší. Jsme ale přece ještě mladí kluci, tak postupujeme. Jsme už za sedlem.

nahoru | Martin Minařík | Nepál

Takových míst už není mnoho
5.10. 2008

Dhaula za námi, Annapurna nad námi, hluboko v nepálské džungli, kde to vypadá jako by tu naposledy někdo prošel hodně dávno. Konopí podél cestičky příjemně voní. Čekáme, kdy se v houští objeví tygr nebo medvěd. Nosiči prosekávají cestu, naposledy tudy šli asi Francouzi 1950. Takových míst už není mnoho. [10:52 SELČ]

Kluci jsou tady!
4.10. 2008

Kluci (pozn. Dodo Kopold a Petr Mašek) jsou už tady v Jomosomu! Odpoledne vyrážíme společně, všichni už se základní aklimatizací, do základního tábora. Plánujeme začít lézt někdy kolem 10. října. [7:06 SELČ]

Tilicho Lake
3.10. 2008

Jsme v Jomosomu u Kali Gandaki. Okolí Tilicho Lake je neskutečně nádherné místo. Dneska bude večírek, Miska a Dodo snad mají odpoledne přijít. Dík za předpověď, vyšlo vše na jedničku. Teď jenom fouká jinak krásně. [10:11 SELČ]

Nad Dhaulou se čerti žení
2.10. 2008

Nad Dhaulagiri se čerti žení. Přešli jsme sedlo. [10:46 SELČ]

Právě nastává jeden z nejkrásnějších večerů, které jsem v Himálaji zažil. Jsme 4km vysoko, vítr téměř utichl a od Kali Gandaki teplý vzduch, k tomu mraky a hory...[12:45 SELČ]

Jsme u rybníka
1.10. 2008

Jsme u rybníka, počasí dobré, ještě potřebujeme pěkně zítra, abychom se dostali přes Mesokanto pass. Pak už to půjde i ve sračkách.

Dnes zůstáváme pod jezerem
30.9. 2008

Dnes zůstáváme pod jezerem. V noci hrozně pršelo, takže příchod do Jomos až v pátek. Oblačnost už ustupuje, přímo pod námi vytéká z ledovce Marsyangdi paráda!

nahoru | Martin Minařík | Nepál

Fór o trpaslíkovi neměl úspěch
27.9. 2008

Skoro žádné mraky nejsou, fotím ostošest. Fór o trpaslíkovi neměl úspěch, včera se skoro všichni posrali, dnes už eremy 4.600 m, zítra přes Thorung La.

Net je všude
26.9. 2008

Ještě i v Muknitatu jsem našel net. Čím výš tím dražší. Všechno jde ok, dneska odpočíváme, zítra pokračujeme. Kluci Dodo a Miska by měli podle všeho už být v Káthmándú.

Začátek jak má být
25.9. 2008

Sedíme v Muktinatu, válíme jačí stejky, k tomu Everest Beer. Výhled na Dhaulagiri nejde popsat ani s ničím srovnat...
Nesněží nám, nemáme spálené ksichty, ani puchýře a vůbec ne špatnou náladu a stávkující Tendyho nosiče.

Expedice Annapurna 2008, už ve zřetelných obrysech
7.9. 2008

Na Annapurnu nakonec odjíždíme ve třech. Dodo Kopold, Petr Mašek ( Miska) a já. Chceme lézt cestu v severzápadní stěně, které se říká " Gabarrow Spur". Na hřeben takto poprvé vylezli Francouzi a výstup později dokončil český tým Nežerka / Martiš.
Odlétám 21.9., kluci přiletí o několik dní později. Lézt bychom měli začít okolo 5.10.

nahoru | Martin Minařík | ČR

Rodí se plán na další expedici
22.5. 2008

Dneska odlétá do Pákistánu slovenský horolezec Dodo Kopold. Bude se snažit o výstup několika hor v pohoří Karakorám. Po jeho návratu... doufám, že šťastném... bychom spolu chtěli vyrazit do Nepálu.
Cíl: Nic víc a nic míň než nebezpečná Annapurna.
Plánovaný odlet na konci září 2008.
Hoře zdar a omrzlinám zmar! (palec na pravé noze ještě není po výstupu na Dhaulagiri "ve své kůži")

nahoru | Martin Minařík | ČR

( nahoru nahoru) (Fotogalerie)     všechny expedice »